Wat ga je doen?
Als ICT-coördinator ben je verantwoordelijk voor het operationele IT-beheer, leveranciersmanagement en de monitoring van onze IT-dienstverlening. Jij zorgt ervoor dat systemen en processen goed functioneren, signaleert knelpunten en draagt verbetervoorstellen aan. Je bewaakt de prestaties van onze leveranciers en interne IT-processen, analyseert trends en afwijkingen en rapporteert hierover.
Je werkt nauw samen met de informatiemanager en leveranciers zoals onze managed service provider en verschillende hard- en software leveranciers. Samen zorgen jullie voor continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening. Jij bent een praktische verbinder die schakelt tussen techniek en organisatie en die collega’s en leveranciers weet aan te spreken op afspraken.
Dit ga je doen:
- Aansturen van de uitvoering van operationele IT-processen;
- Afstemming met leveranciers over continuïteit en kwaliteit van de IT-dienstverlening;
- Signaleren van knelpunten en escaleren waar nodig;
- Doen van verbetervoorstellen ten aanzien van systemen en processen;
- In samenwerking met de informatiemanager definiëren van relevante operationele KPI’s;
- Rapporteren over prestaties van leveranciers (SLA’s) en interne IT-processen;
- Signaleren en analyseren van trends en afwijkingen binnen de IT-omgeving.
Wie zoeken wij?
Een analytische en oplossingsgerichte collega met een praktische instelling en oog voor kwaliteit. Je weet je weg binnen de organisatie, kunt prioriteiten stellen en bent in staat om de juiste vragen te stellen. Je hebt ervaring met digitalisering en ICT en je vindt het leuk om te werken in een maatschappelijke organisatie waar ruimte is voor eigen initiatief en verbeterideeën.
Daarnaast:
- Neem je initiatief en denk je op MBO+/HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in ICT, informatiemanagement of vergelijkbare richting;
- Heb je ervaring met operationeel IT-beheer en leveranciersmanagement;
- Houd je prestaties scherp in de gaten en stuur je actief bij op basis van SLA-monitoring en rapportages;
- Communiceer je duidelijk en werk je vanuit een klantgerichte houding;
- Werk je zelfstandig, houd je overzicht en pak je zaken gestructureerd aan zonder dat iemand je daarbij aan hoeft te sturen.
Wat bieden wij?
- Een functie binnen een organisatie met een maatschappelijke impact, waar jouw werk ertoe doet;
- Een arbeidsovereenkomst voor 28-36 uur per week voor één jaar met de intentie deze te verlengen;
- Een salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Openbare bibliotheken schaal 8 in de range van € 3.282,- tot € 4.168,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week);
- De flexibiliteit om hybride te werken en je uren flexibel in te zetten, waarbij je de vrijheid hebt om deels vanuit huis te werken, terwijl je tegelijkertijd voldoende aanwezig bent op kantoor om optimaal samen te werken;
- Een persoonlijk keuzebudget waarmee je zelf flexibel kiest voor extra vrije tijd, fiscale voordelen of vergoedingen voor o.a. opleiding, mobiliteit, vitaliteit of pensioenadvies
- Een gratis bibliotheekabonnement en een goed pensioen via het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken.
Solliciteren?
Wil jij als ICT-coördinator bijdragen aan de groei en maatschappelijke impact van het ABC Huis? Solliciteer dan nu via onderstaande button. Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Martin Witjens via m.witjens@abchuis.nl.
Goed om te weten:
- Je kunt reageren tot uiterlijk 31 augustus 2025;
- De eerste ronde van gesprekken vindt bij voorkeur plaats op dinsdag 2 en donderdag 4 september.
We kijken uit naar je reactie!
Enthousiast geworden? Solliciteer nu!
Onze organisatie
Wij zijn een organisatie die midden in de samenleving staat en volop in beweging is. Wij bieden inwoners een plek om zich te ontwikkelen en samen te komen, zowel fysiek als digitaal. Om dat te kunnen blijven doen, zijn een goede ICT-omgeving en betrouwbare dienstverlening onmisbaar. Jouw rol als ICT-coördinator draagt daar direct aan bij.
Het ABC Huis is een bestuurlijke fusie van Artiance – Centrum voor de Kunsten en Bibliotheek Kennemerwaard. Samen stimuleren we een leven lang leren, zelfontplooiing en participatie.
Stichting Artiance biedt iedereen in Alkmaar en omgeving de kans om zich creatief te ontwikkelen via muziek, theater en beeldende kunst. Naast lessen organiseren we workshops, evenementen en kunsteducatie in het onderwijs en sociaal-maatschappelijke projecten.
Bibliotheek Kennemerwaard inspireert inwoners van Alkmaar, Bergen, Castricum en Dijk en Waard om te blijven leren. We maken kennis, cultuur en informatie toegankelijk en werken samen met gemeentes, scholen en maatschappelijke partners om leesbevordering, digitale vaardigheden en sociale participatie te versterken.
Wij streven naar een inclusieve en diverse organisatie waar iedereen welkom is.