Wil jij bijdragen aan structurele verbetering, vernieuwing en kwaliteit binnen een organisatie met maatschappelijke impact? Wij zoeken een proactieve PMO die overzicht brengt én zelf het verschil maakt.
Wat ga je doen?
Als Project Management Officer (PMO) speel je een belangrijke rol in het versterken van onze bedrijfsvoering. Je zorgt voor structuur, overzicht én uitvoering bij verbetertrajecten, certificeringen en innovatieprojecten en je bewaakt het privacy beleid. Je adviseert het management en collega’s om keuzes te onderbouwen en duurzame verbeteringen te realiseren. Je signaleert knelpunten en vertaalt deze naar concrete acties. Met gevoel voor de organisatie en oog voor kwaliteit werk je verbindend en resultaatgericht. Je werkt hierin samen met collega’s uit alle afdelingen en programma’s. Jij brengt verbeteringen op gang én zorgt dat ze duurzaam worden geborgd. Je bent zowel sparringpartner als verbinder, en jouw bijdrage heeft directe impact op de professionaliteit van onze organisatie.
Dit ga je doen:
- Coördineren en bewaken van vaste projecten zoals certificeringen, awareness-programma’s en digitale innovaties;
- Signaleren en prioriteren van verbeterprojecten binnen de bedrijfsvoering;
- Bewaken van voortgang en PDCA-cyclus, inclusief rapportages richting management;
- Voorbereiden en begeleiden en ondersteunen van audits en certificeringstrajecten;
- Zelfstandig uitvoeren van verbeterprojecten en zorgen voor borging;
- Adviseren en ondersteunen van projectleiders en teams bij het gebruik van project- en kwaliteitsinstrumenten met advies, formats en documentatie;
- Bevorderen van bewustzijn rond kwaliteit, innovatie en slim werken;
- Coördineren en bewaken van het privacy beleid;
- Organiseren van interne kennisdeling en bijeenkomsten rondom verbeterprojecten.
Wie zoeken wij?
Jij bent een enthousiaste en kritische denker met een oplossingsgerichte houding. Je weet collega’s te enthousiasmeren, neemt initiatief en beweegt je makkelijk door de organisatie. Veranderingen breng jij op een positieve manier tot stand – met kennis, overtuigingskracht én humor.
Daarnaast:
- Heb je HBO werk- en denkniveau op het gebied van bij voorkeur richting Bedrijfskunde, Organisatieontwikkeling, Communicatie- en/of Informatiemanagement;
- Beschik je over aantoonbare ervaring met kwaliteits- en procesmanagement, bij voorkeur binnen publieke of maatschappelijke organisaties;
- Heb je ervaring met of affiniteit voor informatiebeveiliging en privacywetgeving (AVG) en/of ben je bereid tot verdere verdieping;
- Heb je ervaring en kennis van project- en procesmanagementmethodieken (Prince2, Agile, Lean of vergelijkbaar);
- Heb je ervaring met of affiniteit voor certificeringstrajecten en digitale innovatie;
- Kun je zelfstandig werken, maar zoek je ook actief samenwerking met anderen;
- Beschik je over uitstekende communicatieve en adviserende vaardigheden.
Wat bieden wij?
- Een functie binnen een organisatie met een maatschappelijke impact, waar jouw werk ertoe doet;
- Een arbeidsovereenkomst voor 28-32 uur per week voor één jaar met de intentie deze te verlengen;
- Een eindejaarsuitkering van 5%;
- Een salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Openbare bibliotheken schaal 10 in de range van € 4.085,- tot € 5.347,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week);
- De flexibiliteit om hybride te werken en je uren flexibel in te zetten, waarbij je de vrijheid hebt om deels vanuit huis te werken, terwijl je tegelijkertijd voldoende aanwezig bent op kantoor om optimaal samen te werken;
- Een persoonlijk keuzebudget waarmee je zelf flexibel kiest voor extra vrije tijd, fiscale voordelen of vergoedingen voor o.a. opleiding, mobiliteit, vitaliteit of pensioenadvies;
- Een gratis bibliotheekabonnement en een goed pensioen via het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken.
Solliciteren?
Wil jij bijdragen aan de groei en maatschappelijke impact van het ABC Huis? Solliciteer dan nu via onderstaande link. Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Tram Tran via t.tran@abchuis.nl
Goed om te weten:
- Je kunt reageren tot uiterlijk 19 september 2025;
- De eerste ronde van gesprekken vindt bij voorkeur plaats op dinsdag 23 september of maandag 29 september.
We kijken uit naar je reactie!
Enthousiast geworden? Solliciteer nu!
Onze organisatie
Het ABC Huis – leren en creëren voor iedereen
Het ABC Huis is de samenwerking tussen Artiance– Centrum voor de Kunsten en Bibliotheek Kennemerwaard . Samen stimuleren we persoonlijke groei en actieve deelname aan de samenleving, met taal, kunst, cultuur en digitale vaardigheden.
Bij Artiance kan jong en oud terecht voor kunsteducatie. Denk aan muziek- en theaterlessen, creatieve wijkprojecten en kunstprogramma’s op school. Zo verbinden we leren met verbeelding en cultuur met samenleving.
In onze bibliotheken (18 vestigingen in vier gemeenten) kun je terecht voor veel meer dan boeken: van taalondersteuning en computercursussen tot voorleesuurtjes en hulp bij digitale vragen. Ook buiten de bibliotheek zijn we actief – op scholen, in de kinderopvang, buurthuizen en via samenwerkingen met partners in het sociale domein.
Samen maken we ontwikkeling toegankelijk voor iedereen – dichtbij, creatief en inclusief.